Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(12)
E-booki
(3)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(11)
Brzeziny Wypożyczalnia
(3)
Łowicz Wypożyczalnia
(1)
Autor
Śniegulska Anna
(3)
Dolata Elżbieta
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Walc Wiesława
(2)
Barłog Krystyna
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kur-Kononowicz Jolanta
(1)
Lizak Jadwiga
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Pieprzny Stanisław
(1)
Rorat Marzena
(1)
Szluz Beata
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zawora Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Młodzież szkolna
(2)
Szkoła
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wychowanie w szkole
(2)
Administracja
(1)
Andragogika
(1)
Aspiracje
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Postawy
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Reklama
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Samorząd gminny
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie domowe
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74399 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68064 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 68610 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74401 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38149 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74402 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68324 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71295 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Syberia – przeszłość i teraźniejszość” pod redakcją Jolanty Kur-Kononowicz to już druga monografia z cyklu poświęconego Syberii[1]. W obecnej publikacji pojawia się tematyka zesłania, ale ważnymi kwestiami pozostają również język, literatura, wierzenia ludów zamieszkujących Syberię, jej przyroda. W niniejszym tomie zastanawiamy się, czy i jak zmieniało się postrzeganie wspomnianego regionu w czasie. Problematyka książki jest szeroka i zróżnicowana dzięki jej interdyscyplinarnemu charakterowi. O Syberii wypowiadają się Polacy, Rosjanie, Ukraińcy, Kazachowie, Hindusi. Cenne są niewątpliwie relacje rdzennych mieszkańców Syberii. Pierwszy krąg tekstów koncentruje się wokół wątków historycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się języki Syberii, zaprezentowane w drugiej części monografii. Następną część książki poświęcono opisowi Syberii w literaturze. W kolejnym kręgu tekstów zamieszczone zostały artykuły z dziedziny muzyki, psychologii i sztuki. Monografia tematyczna Syberia – przeszłość i teraźniejszość uświadamia Czytelnikowi, jak ciekawa i wciąż nie do końca odkryta pozostaje Syberia, a także – pokazuje, ile jeszcze tajemnic kryje w sobie ta kraina. Lektura niniejszej publikacji może stanowić niezwykle interesującą podróż do tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Rola osób znaczących w wychowaniu dzieci i młodzieży , redakcja naukowa Wiesława Walc, Anna Śniegulska, Wydaw. UR, Rzeszów 2019 zawiera 13 rozdziałów poświęconych szeroko rozumianej problematyce wzorów osobowych, osób znaczących i ich roli w rozwoju i wychowaniu młodego pokolenia. Składające się na publikację teksty mają charakter zarówno empiryczny – komunikatów, doniesień z badań, jak i teoretyczny. Autorzy charakteryzowanych przez siebie osób znaczących poszukiwali zarówno w podstawowym środowisku wychowawczym – rodzinie (matka, dziadkowie, rodzeństwo), jak i poza nim (np. nauczyciel, katecheta, mentor, postaci z bajek, seriali animowanych oraz filmów fantasy). Ze względu na różnorodność prezentowanych w rozdziałach monografii treści, może ona okazać się interesująca i przydatna wszystkim osobom, którym bliska jest tematyka oddziaływania osób znaczących na młodych ludzi – nauczycielom, wychowawcom, pedagogom, studentom kierunków pedagogicznych, rodzicom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej